Case orange
Medewerkers vertellen

Rick Louwers en Dagmar Oolbekkink - Gruijters over werken bij Wesselman.

Rick werkt sinds vijf jaar bij Wesselman Accountants | Adviseurs. Dagmar is het team Accounting | Outsourcing één jaar later komen versterken. Waar hij zich bezighoudt met het scan & herken principe, focust zij zich voornamelijk op de internationale cliënten. Nina, onze marketing & communicatieadviseur, sprak het tweetal en vroeg ze naar hun jobs, het team en de openstaande vacature. Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder.

Case Graphic orange Naamloos 18
Case
Rick, je hebt je aardig snel ontwikkeld binnen de organisatie. Kun je hier iets over vertellen?

“Natuurlijk! Ik ben in november 2018 gestart bij Wesselman Accountants | Adviseurs als stagiaire op de afdeling Accounting | Outsourcing. Ik volgde op dat moment de HBO-opleiding Accountancy bij Avans. Dat kijkje in de keuken beviel goed,” zegt hij met een lach. “Van twee kanten overigens, want ik mocht blijven! Door de jaren heen, heb ik me goed kunnen ontwikkelen binnen verschillende rollen. Inmiddels vervul ik de functie van Staff Accounting | Outsourcing. Een hele mooie uitdaging!”

Tof! Jij hebt een achtergrond in het toerisme, Dagmar. Dat internationale karakter heeft jouw huidige job ook. Maakt dat het zo uitdagend?

“Zeker! Ik krijg met veel verschillende organisaties te maken. De vraagstukken en problematiek zijn heel divers. De ene keer werk je voor de bakker op de hoek en de andere keer voor een beursgenoteerd bedrijf. De rapportages verschillen nogal van elkaar, wat overigens ook geldt voor de deadlines die daaraan gebonden zijn. Cliënten kloppen regelmatig bij ons aan met vragen. We zijn voor hen, intern, hét aanspreekpunt. Op het moment dat we geen direct antwoord hebben, schakelen we met collega’s van andere afdelingen. Die samenwerking is heel fijn!”

Komt dat internationale aspect ook terug in jouw rol Rick?

“In veel mindere mate. Misschien maar goed ook, want ik ben minder taalkundig onderlegd,” geeft hij eerlijk toe. “Máár ik vind wat ik nu doe ook heel gaaf! Ik sta dicht bij de cliënt en mag een aantal junioren begeleiden. Het is gaaf om ze wegwijs te maken, reviews te doen en ze feedback te geven.”

“Daarnaast vind ik het leuk om zaken te signaleren. We draaien wekelijkse- en maandelijkse rapportages voor cliënten en zitten kort op de bal. In de toekomst willen we graag meer gaan dashboarden. Je kunt dan aan de hand van grafieken zien hoe een onderneming ervoor staat. Als een ondernemer voor het eind van het jaar een investering wil doen en de debiteuren teruglopen, kunnen we hen daarop wijzen. We attenderen ze ook op de mogelijkheden tot investeren bij een goede cashflow. Dat stukje advies spreekt me heel erg aan.”

Tof! En hoe is het team?

“Het is een hele fijne, jonge club. We hebben veel voor elkaar over en proberen elkaar te helpen waar mogelijk. Ook als het niet goed gaat, zijn we daar eerlijk over naar elkaar,” vertelt Dagmar. “We starten de week op maandagochtend samen,” vult Rick haar aan. “Tijdens deze sprint meeting bespreken we wat er speelt. We delen successen, máár ook de moeilijkheden die we ondervinden. Niet alleen zakelijk overigens, ook privé. Dat we zoveel met elkaar bespreken, maakt dat we een goed team vormen.”

Wat maakt Wesselman nu écht Wesselman?

“Je staat er nooit alleen voor,” zegt Rick. “Je hebt altijd specialisten om je heen. We werken intensief samen, maar op een hele fijne manier. Je kunt direct schakelen, ook met andere collega’s. Binnen onze afdeling zit er één team op een cliënt, maar kantoor breed ook. De serviceverlening is breder, waardoor we hen beter kunnen bedienen.”

“Complimenten worden met regelmaat gegeven. Je wordt gezien en de bijdrage die je levert wordt gewaardeerd. Een heel fijn gevoel.”